Czas trwania nauki: 4 semestry |
Kwalifikacje: EKA.01 Obsługa klienta w jednostkach administracji |
Kod zawodu: 334306 |
OPIS KIERUNKU
Technik administracji zajmuje się gromadzeniem oraz obiegiem dokumentacji oraz informacji zgodnie z instrukcja kancelaryjną w urzędach administracyjnych, przedsiębiorstwach. Planuje i organizuje posiedzenia, zebrania, konferencje. Zajmuje się sporządzaniem sprawozdań oraz protokółu z posiedzeń, zebrań itp.
Opracowuje projekty aktów administracyjnych, prowadzi postępowania, które kończą się wydaniem decyzji administracyjnej. Sporządza projekty umów cywilnoprawnych. Prowadzi podstawową dokumentację księgową.
UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE PO UKOŃCZENIU KIERUNKU
Posiadacz dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik administracji potrafi:
- sporządzać i przechowywać dokumentację biurową,
- obsługiwać sprzęt, urządzenia techniki biurowej oraz korzystać z programów komputerowych wspomagających wykonywanie zadań,
- korzystać z różnych źródeł prawa podczas wykonywania zadań zawodowych,
- wszczynać i prowadzić postępowanie administracyjne oraz egzekucyjne,
- sporządzać postanowienia i decyzje administracyjne,
- rozpatrywać skargi i wnioski obywateli,
- rozróżniać strukturę i zadania jednostek administracji publicznej,
- oceniać skutki niezachowania terminów oraz formy czynności prawnych,
- sporządzać umowy cywilnoprawne,
- sporządzać dokumenty wynikające ze stosunku pracy i ubezpieczeń społecznych,
- opracowywać sprawozdania finansowe,a ponadto, w zakresie wykonywanych zadań zawodowych:
- przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska oraz wymagań ergonomii,
- udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy oraz w stanach zagrożenia zdrowia i życia,
- stosować przepisy prawa dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej, prawa pracy oraz ochrony danych osobowych,
- posługiwać się językiem obcym oraz korzystać z obcojęzycznych źródeł informacji,
- organizować pracę małego zespołu