Technik administracji

Czas trwania nauki:  4 semestry
Kwalifikacje:

EKA.01 
 Obsługa klienta w jednostkach administracji
Kod zawodu:  334306

OPIS KIERUNKU

Technik administracji zajmuje się gromadzeniem oraz obiegiem dokumentacji oraz informacji zgodnie z instrukcja kancelaryjną w urzędach administracyjnych, przedsiębiorstwach. Planuje i organizuje posiedzenia, zebrania, konferencje. Zajmuje się sporządzaniem sprawozdań oraz protokółu z posiedzeń, zebrań itp.

Opracowuje projekty aktów administracyjnych,  prowadzi postępowania, które kończą się wydaniem decyzji administracyjnej. Sporządza projekty umów cywilnoprawnych. Prowadzi podstawową dokumentację księgową.

UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE PO UKOŃCZENIU KIERUNKU

Posiadacz dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik administracji potrafi:

  • sporządzać i przechowywać dokumentację biurową,
  • obsługiwać  sprzęt,  urządzenia techniki  biurowej  oraz  korzystać  z  programów  komputerowych wspomagających wykonywanie zadań,
  • korzystać z różnych źródeł prawa podczas wykonywania zadań zawodowych,
  • wszczynać i prowadzić postępowanie administracyjne oraz egzekucyjne,
  • sporządzać postanowienia i decyzje administracyjne,
  • rozpatrywać skargi i wnioski obywateli,
  • rozróżniać strukturę i zadania jednostek administracji publicznej,
  • oceniać skutki niezachowania terminów oraz formy czynności prawnych,
  • sporządzać umowy cywilnoprawne,
  • sporządzać dokumenty wynikające ze stosunku pracy i ubezpieczeń społecznych,
  • opracowywać sprawozdania finansowe,a ponadto, w zakresie wykonywanych zadań zawodowych:
  • przestrzegać  przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony  przeciwpożarowej i ochrony środowiska oraz wymagań ergonomii,
  • udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach  przy  pracy  oraz  w stanach zagrożenia zdrowia i życia,
  • stosować  przepisy  prawa  dotyczące  prowadzenia  działalności  gospodarczej,  prawa  pracy  oraz  ochrony danych osobowych,
  • posługiwać się językiem obcym oraz korzystać z obcojęzycznych źródeł informacji,
  • organizować pracę małego zespołu
Scroll to Top